Het ontsteken van fakkels
Nieuws | de redactie
29 september 2010 | “Onderwijs is niet het vullen van vaten, maar het ontsteken van fakkels.” Dit is de kern van excellent onderwijs volgens Pierre van Eijl, honorair onderzoeker talentontwikkeling aan de UU. “Je merkt echt dat op iets extra’s doen geen taboe meer rust.” De excellentie experimenten hebben wat dat betreft “echt een proeftuinfunctie” en dit werkt door in reguliere programma’s.

Niet meer van hetzelfdeU redigeerde samen met Albert Pilot en Marca Wolfsenberger het onlangsversche
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
