Het ontsteken van fakkels
Nieuws | de redactie
29 september 2010 | “Onderwijs is niet het vullen van vaten, maar het ontsteken van fakkels.” Dit is de kern van excellent onderwijs volgens Pierre van Eijl, honorair onderzoeker talentontwikkeling aan de UU. “Je merkt echt dat op iets extra’s doen geen taboe meer rust.” De excellentie experimenten hebben wat dat betreft “echt een proeftuinfunctie” en dit werkt door in reguliere programma’s.
Niet meer van hetzelfdeU redigeerde samen met Albert Pilot en Marca Wolfsenberger het onlangsversche
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek