Mega-instellingen onder de loep
Nieuws | de redactie
29 september 2010 | Mega-instellingen leiden tot slecht, anoniem onderwijs en veel uitval. Dat geloof krijgt vanuit Harvard-onderzoek een lelijke ontmythologisering. “It had become dogma that smaller was better, but there was no evidence. In schools, no matter the size what matters is uniting people behind a common purpose, setting high expectations, and sticking with it.”

In de New York Times verscheen de volgende analyse op grond vanhet nieuwe boek How High School
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
VVD en Bruins botsen hard over sturing in het hoger onderwijs
Essays schrijven met ChatGPT lijkt leervaardigheid studenten te schaden
Wetenschappers geven negen argumenten om banden met Israëlische instellingen te verbreken
Het is zinvol om als universiteit jaarlijks meer dan honderd persberichten te versturen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
