Van Dijkgraaf naar KUO
Verhart is de chef van media Republic en een van de mensenachter het PICNIC evenement in de hoofdstad. Als toonaangevendondernemer uit de creatieve sector werd hij begin 2007benoemd tot lid van het Innovatieplatform. Met zijn collegadaaruit, Robbert Dijkgraaf, trad hij toe tot de commissie, die deHBO-raad de opdracht gaf de toekomstige profilering enpositionering van de kunstopleidingen te verkennen.
In het advies van deze Commissie Dijkgraaf werd de opkomst van decreatieve industrie als wereldwijd fenomeen een centrale plaatsgegeven onder de kansrijke uitdagingen waar het KUO op kan en moetinspelen. De nieuwe opleiding THNK gaat de daad bij het woord voegen, allijkt deze zich vooral op academici en de universiteiten inAmsterdam te richten.
De nieuwe opleiding start met €6 miljoen subsidie van gemeente,bedrijfsleven en EZ en hoopt volgend collegejaar zo’n 50 studentente kunnen trekken. Collegegeld zou €10.000 of meer per jaarbedragen.
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport