Scholen weinig uitgedaagd tot taalverbetering
Nieuws | de redactie
5 oktober 2010 | Gaan 'de referentieniveaus' voor taal en rekenen de onderwijskwaliteit verhogen? Voor achterstandsscholen wordt het halen daarvan onbegonnen werk en ‘witte’ elitescholen kunnen achterover leunen. Onderzoek van het Kohnstamm Instituut geeft aan dat daar weinig impuls van uit zal gaan.

Sinds augustus zijn de referentieniveaus taal en rekenen vankracht. Van de leerlingen moet 75 procen
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
