Serious game voor publieksgedrag
Nieuws | de redactie
25 oktober 2010 | Mensen gedragen zich in een noodsituatie anders dan in brandveiligheidsbeleid wordt aangenomen. Daardoor zijn maatregelen daarvoor niet voldoende effectief. Dit blijkt uit het VU-onderzoek van Margrethe Kobes, waarin ze met serious gaming de interactie tussen de mens en omgeving onderzocht.

Voor het verkennen van de psychonomische wetmatigheden die zezocht, ontwikkelde Kobes een nieuwe ond
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
