Britse lector voor Inholland Rotterdam

In haar inaugurele rede lichtte Kathryn Best al een tipje van desluier over haar plannen met het lectoraat. “Creation is thegeneration of new ideas, innovation is the exploration of ideas anddesign is the link between them”. De ‘creative economy’ is eenenorme groeimarkt, maar het is moeilijk om de waarde van designkwantificeerbaar te maken zo stelt Best.
Als voorbeeld gaf Best het gigantische succes van Apple enhaalde daarbij de Engelse komiek Ricky Gervais aan die stelde vanieder product te houden als er maar een ‘i’ voor staat. Het geeftaan hoezeer de kracht van design kan bijdragen aan de status enreputatie van een merk. De creatieve industrie is in dat opzichteen ontzettende groeimarkt. “In 2005 the creative industry in theNetherlands was as large as the petrol and air transportindustry.”
Volgens Kathryn Best wordt er meer en meer aandacht besteed doorbedrijven aan reputatiemanagement, maar valt er nog steeds veel tewinnen. In haar lectoraat CBRD in Rotterdam zal de focus dan ookmet name daarin komen te liggen. Grote merken als
De Britse lector heeft de afgelopen jaren altijd een commerciëlecarrière gecombineerd met het onderwijs. Zo is ze als cursusleiderverbonden geweest aan de Universiteit van Epsom voor de MasterDesign & Strategie, Innovatie & Brand Management, enCreative Enterprise. Daarnaast is ze nog steeds actief in decreatieve industrie als consultant voor onder andere Starbucks enOrange.
Kathryn Best zal in Rotterdam aan de slag gaan in het onderzoeknaar de mogelijkheden van design voor innovatie en de commerciëlestrategie van bedrijven.
