Britse lector voor Inholland Rotterdam

Nieuws | de redactie
28 januari 2011 | Eén week per maand gaat ze in Nederland werken en de rest van de maand zit ze in Londen, dat is het plan van Kathryn Best, designer, adviseur en kersvers lector bij Inholland. Best wordt lector Cross-Media, Brand Reputation & Design Management (CBRD) in Rotterdam.

In haar inaugurele rede lichtte Kathryn Best al een tipje van desluier over haar plannen met het lectoraat. “Creation is thegeneration of new ideas, innovation is the exploration of ideas anddesign is the link between them”. De ‘creative economy’ is eenenorme groeimarkt, maar het is moeilijk om de waarde van designkwantificeerbaar te maken zo stelt Best.

Als voorbeeld gaf Best het gigantische succes van Apple enhaalde daarbij de Engelse komiek Ricky Gervais aan die stelde vanieder product te houden als er maar een ‘i’ voor staat. Het geeftaan hoezeer de kracht van design kan bijdragen aan de status enreputatie van een merk. De creatieve industrie is in dat opzichteen ontzettende groeimarkt. “In 2005 the creative industry in theNetherlands was as large as the petrol and air transportindustry.”

Volgens Kathryn Best wordt er meer en meer aandacht besteed doorbedrijven aan reputatiemanagement, maar valt er nog steeds veel tewinnen. In haar lectoraat CBRD in Rotterdam zal de focus dan ookmet name daarin komen te liggen. Grote merken als Corona en BMW verbinden hunnaam al aan maatschappelijke projecten om zo hun reputatie teverbeteren en dat zal alleenmaar meer worden.

De Britse lector heeft de afgelopen jaren altijd een commerciëlecarrière gecombineerd met het onderwijs. Zo is ze als cursusleiderverbonden geweest aan de Universiteit van Epsom voor de MasterDesign & Strategie, Innovatie & Brand Management, enCreative Enterprise. Daarnaast is ze nog steeds actief in decreatieve industrie als consultant voor onder andere Starbucks enOrange.

Kathryn Best zal in Rotterdam aan de slag gaan in het onderzoeknaar de mogelijkheden van design voor innovatie en de commerciëlestrategie van bedrijven.


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK