Onderwijswetenschap moet praktischer
Nieuws | de redactie
16 februari 2011 | “Er is een grote kloof tussen kennisproductie en kennisbenutting.” Het aantal WO-studenten in de onderwijswetenschappen neemt af en het onderzoek is te weinig praktijkgericht. De Commissie Nationaal Plan Toekomst Onderwijswetenschappen (NPTO) wil “een sterk centraal regie-orgaan” om de hele kennisketen te veranderen.

De aansluiting van hoogwaardig onderzoek naar het onderwijs metde praktijk wil in meerdere opzichten
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
VVD en Bruins botsen hard over sturing in het hoger onderwijs
Essays schrijven met ChatGPT lijkt leervaardigheid studenten te schaden
Wetenschappers geven negen argumenten om banden met Israëlische instellingen te verbreken
Het is zinvol om als universiteit jaarlijks meer dan honderd persberichten te versturen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
