Simon Verwer ScienceGuide Student 2010-2011
Simon Verwer (UU) is de zevende student die ISO, LSVb enScienceGuide als hun ‘student van het academisch jaar’kiezen en die door de regering gehuldigd wordt. Simon zat in deeerste lichting student-docenten van het project ‘Eerst deKlas’, het traineeprogramma voor excellente academici in hetbedrijfsleven en het onderwijs. Daarin heeft hij uitgeblonken metzijn inzet en inhoud over veel meer dan zijn vakgebiedfilosofie.
U leest een indringend portret en vraaggesprek met Simon overzijn Werdegang als student én docent in spe bij de VU, UvAen UU, aan de Sorbonne, aan de Amazone in Peru, in Havo 3 teNoordwijkerhout, bij Ahold en Shell en in het programma ‘Eerst deKlas’ hier op ScienceGuide.
“Iedereen wil dat de beste studenten voor de klas gaan staan,maar krijg dat maar eens voor elkaar. Simon Verwer is gewoonhet levende symbool van het succes van de eerste initiatievendie in het hoger onderwijs zijn genomen om hier echt verandering inte brengen. Een student Frans die havisten filosofieles geeft enbij Shell toekomstscenario’s helpt ontwerpen, zulke leraren daarsnakt Nederland naar”, licht ScienceGuide hoofdredacteurPieter Gerrit Kroeger de keuze voor Verwer en het thema voor deuitverkiezing van dit jaar toe.
ISO-voorzitter Guy Hendricks zegt: “Simon Verwer vervult eenvoorbeeldrol voor studenten door op meerdere vakgebieden teexcelleren. Daarbij onderstreept hij het belang van het combinerenvan verschillende studierichtingen als uitdaging en kans.”
LSVb-voorzitter Sander Breur onderstreept daarbij nog eens: “Alswij in Nederland echt wat willen verbeteren aan de toekomst van dejeugd hebben wij meer van zulke mensen en studenten als SimonVerwer nodig. Deze jonge enthousiaste docenten moeten we koesterenen stimuleren.”
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport