Google monopolie slecht voor innovatie
Nieuws | de redactie
13 mei 2011 | Met meer dan 90% marktaandeel is Google de absolute monopolist in de wereld van zoekmachines. Zolang spelers als Google hun informatie over het ‘klikgedrag’ van gebruikers niet delen, kan het bedrijf ook niet innoveren. Dat is de conclusie van het onderzoek van Cédric Argenton en Jens Prüfer van Tilburg University.
In hun onderzoeksrapport ‘Search Engine Competition with NetworkExternalities’ kijken de
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek