Google monopolie slecht voor innovatie
Nieuws | de redactie
13 mei 2011 | Met meer dan 90% marktaandeel is Google de absolute monopolist in de wereld van zoekmachines. Zolang spelers als Google hun informatie over het ‘klikgedrag’ van gebruikers niet delen, kan het bedrijf ook niet innoveren. Dat is de conclusie van het onderzoek van Cédric Argenton en Jens Prüfer van Tilburg University.

In hun onderzoeksrapport ‘Search Engine Competition with NetworkExternalities’ kijken de
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
