Google monopolie slecht voor innovatie

Nieuws | de redactie
13 mei 2011 | Met meer dan 90% marktaandeel is Google de absolute monopolist in de wereld van zoekmachines. Zolang spelers als Google hun informatie over het ‘klikgedrag’ van gebruikers niet delen, kan het bedrijf ook niet innoveren. Dat is de conclusie van het onderzoek van Cédric Argenton en Jens Prüfer van Tilburg University.
In hun onderzoeksrapport ‘Search Engine Competition with NetworkExternalities’ kijken de
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK