Tilburgse docent bekroond

Van den Brand zet op aansprekende wijze weblectures enweblogs in voor het behandelen van ingewikkelde lesstof en hetgeven van feedback op tentamens. Studenten kunnen online extrauitleg krijgen over ingewikkelde kwesties en vragen stellen aan dedocent. Studenten van het eerstejaarsvak Accounting bijvoorbeeld,hoeven niet op de officiële tentamenuitslag te wachten maar kunnendirect na het tentamen inloggen in een live streaming.
Van den Brand neemt daarbij voor de camera het tentamen door engeeft hij feedback aan de studenten. Zestig tot tachtig procent vande studenten bekijkt de live streaming direct na het tentamen. “Destudent weet direct hoe hij zijn tentamen heeft gemaakt en dedocent krijgt veel minder e-mails van studenten,” vertelt hij.
Dit is een nieuwe stap in het project van video-opnames vancolleges en kleine webtoetsen in de economische opleidingen.Dankzij diverse webtoepassingen slaagde vorig jaar zeventig procentvan de studenten voor het ‘struikelvak’ Accounting. Voorheenlag dit percentage eerder op vijftig procent. Gelet opdeze resultaten zullen zulke videocolleges in meereconomische opleidingen worden toegepast.
Meest Gelezen
Nederlands moet weer voertaal worden in bachelors bij universiteiten
Minister komt met wet- en regelgeving om internationale instroom te beperken
'We stellen elkaar verkeerde vragen over ChatGPT'
Tien kandidaten uit het beroepsonderwijs voor de Groeifondscommissie
Is er nog toekomst voor medezeggenschap in het hoger onderwijs?
