Allochtone leerling haalt in

Allochtone achterstandsleerlingen vijzelen in de loop van hetbasisonderwijs zowel hun taal- als hun rekenvaardigheden flink op.Hun achterstanden nemen met ongeveer 40% af. Ze halen hunachterstanden daarmee nog niet volledig in. Beleidom zulke achterstanden tegen te gaan blijft wat datbetreft nodig, concluderen de onderzoekers. Niet alleen in hetbasisonderwijs, maar ook in het voortgezet onderwijs.
Autochtone zorgenkinderen
Autochtone achterstandsleerlingen – vaak met laag opgeleideouders – hebben ondanks extra aandacht voor hun leerprestaties ookin groep 8 nog een aanzienlijke achterstand. Op het gebied vanrekenen vermindert hun achterstand slechts met 10 procent. Hunachterstand in taalvaardigheid blijf gelijk of verslechtert zelfsiets. Het is nog niet duidelijk hoe dit komt.
Dit blijkt uit een
Meest Gelezen
Internationale studenten Maastricht faliekant tegen verplichte cursus Nederlands
Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
VVD en CDA willen weer terug naar prestatiebekostiging in het hoger onderwijs
Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
Valoriseren door een snelweg te blokkeren
