Onderwijstaal belemmert onderwijssucces

Nieuws | de redactie
7 september 2011 | Nederlandse leerlingen van Turkse en Marokkaanse afkomst hebben de zwakste positie in het basisonderwijs. Men zegt vaak omdat zij thuis een andere taal dan het Nederlands spreken. Er blijken nog complexere taal-zaken te spelen, van belang voor school en lerarenopleiding.
Volgens NWO-onderzoeker Mohammadi Laghzaoui is het probleemnamelijk ingewikkelder: hij toont in
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK