Open Education Week in Nederland

Op woensdag 7 maart wordt in de aula van de TU Delft stilgestaanbij de voordelen van open access onderwijs en kwalitatiefhoogwaardig lesmateriaal dat digitaal overal ter wereld beschikbaaris. Open Education Resources (OER) staan met name in de VerenigdeStaten hoog op de onderwijsagenda nu onderwijsminister Arne Duncan€2 miljard investeert in de productie van OERs.
In Delft zullen komende woensdag beleidsmakers uit het hogeronderwijs bij elkaar komen om de laatste ontwikkelingen rond openonderwijs bronnen te bespreken. Zo zal onder meer staatssecretarisHalbe Zijlstra spreken en zal Anka Mulder, president van hetOpenCourseWare Consortium haar licht laten schijnen over
Nederland digitale voorsprong
Mulder, tevens onderwijsdirecteur in Delft, bepleitte in 2010 op
Ook Neelie
Het volledige programma van woensdag 7 maart aanstaande leest uhieronder:
13:00 Welcome in the Foyer
13:20 Start of session inSenaatszaal
13:30 Speech from Dutch State Secretaryfor Education Halbe Zijlstra
13.45 Introduction to Open Education byAnka Mulder, President of the OpenCourseWareConsortium and Secretary General of Delft University ofTechnology
14:15 Video about the Dutch national OERProgram Wikiwijs
14:25 Panel discussion about OpenEducation with:
Fred Mulder, UNESCO Chair in OER at OpenUniversiteit and Chair Steering Committee Wikiwijs
Arnold Jonk, Director Knowledge of DutchMinistry of Education, Culture & Science
Lieve Van den Brande, European Commission, DGEducation and Culture
Greetje van den Bergh, Chair NetherlandsNational Commission for UNESCO
Discussion is moderated by Anka Mulder, President OCWC
15:25 Video-message of EuropeanCommissioner Neelie Kroes
15:30 Reception with networkingopportunities
17.30 End of session
Inschrijven voor deze bijeenkomst kan
Meest Gelezen
Internationale studenten Maastricht faliekant tegen verplichte cursus Nederlands
Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
VVD en CDA willen weer terug naar prestatiebekostiging in het hoger onderwijs
‘Digitalisering slecht voor staf- en studentenwelzijn’
Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
