Online prestaties HO in beeld

Nieuws | de redactie
22 juni 2012 | Op de Dag van de Excellentie werd bekend gemaakt dat de Universiteit Tilburg en de HAN het best presteren op het web. De benchmark van de online prestaties van HO-instellingen door Strategy on Demand en ScienceGuide laat echter meer zien. Hoe goed doet uw instelling het?

In de benchmark van de webprestaties door hogeronderwijsinstellingen wordt gekeken naar verschillende aspecten vanhet online presteren. De inzet van social media, de bereikbaarheid,de vormgeving, de inhoud en de techniek achter de sites staandaarin centraal. Die verschillende aspecten laten bij veelonderwijsinstellingen wisselende resultaten zien.

Zo valt het op dat de techniek achter de site bij universiteitenover het algemeen veel beter verzorgd is dan bij hogescholen dievaak een onvoldoende scoren. “Kijk hier goed naar, het is echt geenrocket science,” waarschuwde Strategy on Demand-manager Nico vanHemert ook in zijn presentatie op de Dag van de Excellentie.

Ook op het gebied van social mediagebruik is er voor sommigehogescholen en universiteiten nog veel te winnen. Wat opvalt is demassale shift van Hyves naar Facebook onder studenten, eenontwikkeling die ook de instellingen zich moeten realiseren. Goedevoorbeelden zijn hier te vinden bij onder meer de HogeschoolZeeland en Fontys die goed inspringen op de wensen van gebruikers.Hogeschool Helicon scoort zwak op dit punt.

Wilt u weten hoe u hogeschool of universiteit presteert op hetweb en op welke punten ruimte is voor verbetering? De volledigeuitslag van de benchmark is hier na te lezen en  de bijbehorendepresentatie met de belangrijkste conclusies uit het onderzoek vindtu hier


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK