Hoe behoud je talent voor de klas
Nieuws | de redactie
10 september 2012 | In september starten veel jonge docenten hun onderwijscarrière. Zulke docenten bruisen nog van de energie, maar bijna 10 procent van de jonge leraren stopt al in de eerste drie jaar. Waarom? Hoe behouden we deze talenten voor het onderwijs, vraagt de OECD.

In veel landen werd de zorgwekkende uittocht van jong talenttoegeschreven aan de ervaring dat jonger
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
