Kind niet van deadline naar deadline
Nieuws | de redactie
22 maart 2013 | Kinderen spoeden zich onder druk van hun ouders van deadline naar deadline. Alles moet volgens de norm, maar hoe leren kinderen zich nog vrijelijk ontwikkelen, vraagt lector Dieuwke Hovinga van de Hogeschool Leiden zich af in haar rede. Zij bepleit een verschuiving van deadline naar lifeline.

“Hoe kunnen kinderen zich nog openen voor leren en ontwikkelen? Voor willen, kunnen en creëren?
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
