Hoe bekwaam voelt de leraar zich?
Nieuws | de redactie
17 april 2013 | Welk effect heeft het bekwaamheidsgevoel van de docent op de prestatie van de leerling? Dat gaan UvA en UU onderzoeken. We weten dat als de relatie tussen kind en leraar goed is, leerprestaties verbeteren. Maar hoe weet de docent bewust na te denken over die verhouding? Wat werkt daarbij?

Self-efficacy, ofwel het gevoel van bekwaamheid, is een belangrijk leerkrachtkenmerk en de effecten
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
