Boegbeeld uit hogeschool

Nieuws | de redactie
22 november 2013 | De identiteit van de HEMA, maar ook Etos en Intratuin. Barbara Wolfensberger deed het allemaal al, na haar studie aan de Hogeschool Utrecht. Nu wordt zij ‘boegbeeld’ van de topsector Creatieve Industrie.

De identiteit van de HEMA, maar ook Etos en Intratuin. Barbara Wolfensberger deed het allemaal al, na haar studie aan de Hogeschool Utrecht.  Nu wordt zij ‘boegbeeld’ van de topsector Creatieve Industrie.

Zij volgt Victor van der Chijs op, die overstapte naar de post van collegevoorzitter van de UTwente. Reclame-CEO Wolfensberger ziet veel mooie kansen voor haar nieuwe topsector als bron van inovatie: “De creatieve industrie kan een enorme versnelling teweeg brengen, juist op het snijvlak van creativiteit en technologie. Ik wil optreden als verbinder tussen bedrijven van zowel binnen als buiten de creatieve industrie. Want juist daar is onze innovatieve waarde het grootste.”

Barbera Wolfensberger was bijna negen jaar group account director bij PPGH/JWT, een Amsterdams reclamebureau. Ruim drie jaar werkte zij als Hoofd Corporate Identity & Communicatie voor het warenhuis HEMA en voor bedrijven als Intratuin, Etos en Laurus. Sinds 2009 is zij CEO van reclamebureau FHV BBDO en Proximity Amsterdam, dat in 2013 ontstond na een fusie van de twee bedrijven. Ze studeerde aan de Hogeschool Utrecht en het Centre for Business Studies in Londen.