Gelukwens van Minister
Jet Bussemaker zegt in een persoonlijke reactie aan ScienceGuide en het ISO over de keuze van de jury van dit jaar: “Ik heb van dichtbij gezien hoe Marco Snoek tijdens de International Summit on the Teaching Profession niet alleen zijn studenten ondersteunde, maar hen vooral zelf de gelegenheid bood hun ideeën te ontwikkelen en uiteen te zetten.”
“Een goed voorbeeld daarvan is de wijze waarop hij direct na dit internationale lerarencongres samen met zijn Pabo-studenten voorstellen deed voor verbetering van de begeleiding van jonge leraren. Dit wisten zij te vertalen in een voorstel om het junior-docentschap in te voeren, waarbij beginnende leraren intensiever worden begeleid in hun eerste jaren op school.”
“Een goed antwoord vanuit aankomend leraren zelf op de grote uitval onder leraren in hun eerste jaren voor de klas. Niet voor niets hebben we dit initiatief een plek gegeven in de Lerarenagenda.”
De minister bracht recent haar Lerarenagenda uit en onderstreepte in een interview met ScienceGuide het belang van dit document. Juist in samenwerking met de opleidingen wil zij de inhoud van die agenda verder realiseren. Het initiatief van lector Snoek en zijn HvA Pabo-studenten noemde zij toen al als voorbeeld van dit soort inhoudelijke inbreng.
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
Stop met studentevaluaties: ze bedreigen de academische vrijheid
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap