Nederlandse kennis op wereldpodium

Nederland is in 2014 partnerland van deze grootste samenkomst van de hightech industrie, innovatieve bedrijven, kennisinstellingen en naties, voor het eerst sinds 1991. Het Nederland Paviljoen is daarom het centrum van de Messe. Het hart van dat paviljoen is ‘das Glashaus’ van PBT en ScienceGuide.
In deze ‘glazen collegezaal’ – symbool van openheid, transparantie en kennisdeling – zullen van maandag 7 tot en met vrijdag 11 april de parels van high tech kennis en innovatie uit ons land zich presenteren. Zo leggen zij de verbinding met de wereldtop op hun terrein. De Hannover Messe trekt zo’n 250.000 bezoeker uit bijna 100 landen, die het nieuwste en beste in hightech en interdisciplinaire ontwikkelingen komen verkennen.
Laat uw kennis schitteren
Platform Bèta Techniek en ScienceGuide nodigen de instellingen en HBO en WO uit hun vooraanstaande mensen, initiatieven, R&D en producten in ‘das Glashaus’ te laten schitteren. Met de kracht van hun exposure en inhoud kunnen hogescholen en universiteiten hun verbindingen met de wereldtop in innovatie ter plekke op een unieke manier impulsen geven.
De vijf dagen van de Hannover Messe krijgen in ‘das Glashaus’ elk een eigen inhoudelijk profiel dat aansluit op de sterke kanten van ons onderzoek en innovatief vermogen. Energie, medische technologie, groene tech, mobiliteit en meer van zulke thema’s bieden allerlei mogelijkheden voor HO-instellingen die zich daar op profileren en hun partners daarin zoeken en vinden.
Wilt u met uw hogeschool, universiteit, instituut of organisatie hier onder de besten het beste van uw mensen en inspiratie laten zien? Neem contact op met ScienceGuide via een mail aan info@scienceguide.nl
Een uitvoerige presentatie van ‘das Glashaus’ voor uw kennispartners en eigen medewerkers vindt u hier.
