Studentendata blijken goudmijn
Nieuws | de redactie
13 maart 2014 | De Britse 'DUO' heet Ucas en deze verdient veel geld aan gegevens die scholieren, ouders en studenten invullen om in het hoger onderwijs ingeschreven te worden. Kiezen van studies levert big data en inzicht op. Red Bull, Vodafone en Microsoft krijgen daar hun vingers nu achter.

De opgevoerde drankjes fabrikant kocht bij de studiekeuze- en inschrijvingsbegeleider de gegevens va
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
