Studentendata blijken goudmijn
Nieuws | de redactie
13 maart 2014 | De Britse 'DUO' heet Ucas en deze verdient veel geld aan gegevens die scholieren, ouders en studenten invullen om in het hoger onderwijs ingeschreven te worden. Kiezen van studies levert big data en inzicht op. Red Bull, Vodafone en Microsoft krijgen daar hun vingers nu achter.

De opgevoerde drankjes fabrikant kocht bij de studiekeuze- en inschrijvingsbegeleider de gegevens va
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
