Sociale media in de klas

Nieuws | de redactie
11 april 2014 | Steve Jobs-scholen, Google Glass of blended learning, er zijn allerlei ontwikkelingen in digitalisering en gebruik van sociale media die in het klaslokaal hun invloed kennen. Op het Nationaal Congres Onderwijs en Sociale Media (NCOSM) gaan betrokkenen hierover met elkaar het gesprek aan.

In een speciale digitale publicatie wordt vooruitgeblikt op het congres dat volgende maand in Amsterdam plaats zal vinden. Zo blikt ScienceGuide-hoofdredacteur Pieter-Gerrit Kroeger terug op een discussie over de Ipadschool, het initiatief van Maurice de Hond. “Deze leraren in spe hoef je niks te vertellen over de nieuwste gadgets, de impact van social media en de maatwerk-concepten die hun vak aangereikt krijgt dankzij de nieuwe technologie.”

Hans Hoornstra, de initiatiefnemer van NCOSM, ziet onder invloed van de technologische ontwikkelingen het onderwijsland wel degelijk veranderen. “Daar is een stille revolutie gaande. Met name in het hoger onderwijs. Net zoals banken brokers zijn van geld, zijn universiteiten brokers van kennis.”

Het volledige magazine is met een klik op de knop hierboven te verkrijgen. Daar is tevens in grote lijnen het programma van NCOSM 2014 te vinden. Op het congres in Amsterdam zullen onder meer Paul Rosenmöller (VO-raad), Rinda den Besten (PO-raad) en Tanja Jadnanansing (woordvoerder beroepsonderwijs PvdA) als sprekers aanwezig zijn. 

Het Nationaal Congres Onderwijs en Sociale Media vindt plaats van 20 tot 23 mei in EYE Amsterdam. Aanmelden kan hier


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK