Kwaliteit van Onderwijs 25 juni
U als deelnemer bepaalt het succes. Het falen of slagen van het congres hangt af van de kwaliteit van de gezamenlijke ontwerpen van de deelnemers. Daarom hebben we de belangrijkste partijen in het onderwijsveld gevraagd namen aan te dragen van docenten, beleidsmakers, politici en bestuurders die op basis van hun kennis, positie en ervaring in staat zijn verandering te realiseren, kritisch te reflecteren op het debat en/of de ervaringen van de werkvloer in te brengen. Wij vragen van de deelnemers geen financiële bijdrage, maar wel actieve deelname tijdens het congres. U kunt zich inschrijven via de website www.kwaliteitvanonderwijs.nl.
Programma
De ochtend van het congres is gericht op verdieping en aanscherping in themabijeenkomsten. Gedurende het middagprogramma richten we ons op het gezamenlijk ontwerpen van toekomsten zoals een curriculum en methoden. Ook stellen we gezamenlijk een manifest op. Naast deze ontwerpsessies vindt er in de middag een ideeënboulevard plaats.
09.00 uur Ontvangst
09.30 uur Inleiding
10.30 uur Verdiepingssessies
1. Stelsel
2. Waarden
3. School
4. Curriculum
5. Docent
6. Arbeidsmarkt
7. Kwaliteitszorg
12.30 uur Lunch
13.30 uur Ideeënboulevard en ontwerpsessies
1. Ideeënboulevard
2. Leren
3. Curriculum, tools en methode
4. Manifest
16.00 uur Ontknoping
17.00 uur Borrel
U vindt hier meer informatie over het programma.
Start met discussiëren
Inmiddels is een essaybundel tot stand gekomen – met bijdragen van wetenschappers en prominenten als Aleid Truijens, Frans de Vijlder en Gert Biesta – en is een digitale dialoog gestart. We hebben een ‘schaduwraad’ van dwarse denkers over onderwijs gevraagd kritisch te reflecteren op de inhoud van de essays. Ook u als deelnemer kunt partner zijn in de dialoog. Op www.kwaliteitvanonderwijs.nl kunt u de essays en de reacties daarop vinden.
Wees erbij en deel uw vernuft en inzet met anderen!
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport