Coderen in het curriculum?
Nieuws | de redactie
17 december 2015 | “We rijden allemaal in een auto, maar dat wil niet zeggen dat we allemaal in staat moeten zijn om de auto zelf te repareren.” Hetzelfde geldt voor coderen, stelt Inholland-lector Jos Fransen die voorzichtig is met de mogelijke voornemens om coderen op te nemen in het nieuwe curriculum voor de basisschool.

Op dit moment buigt een commissie van het Platform Onderwijs 2032 zich over het vraagstuk of coderen
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
