Onderwijs moet een nest zijn
Nieuws | de redactie
25 januari 2016 | “Het rapport tintelt van het belang van goed onderwijs. Dat is mooi,” zeggen Ron Bormans en Kees Boele. Maar in Onderwijs2032 staat in de kern weinig nieuws en de docent eigenlijk buitenspel in “het naïeve beeld van de leerling en student” van Paul Schnabel. “Burgerschap kun je leerlingen niet leren, je moet het ze laten ervaren.”

In een essay naar aanleiding van het advies van Onderwijs2032 komen de twee collegevoorzitters uit h
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
VVD en Bruins botsen hard over sturing in het hoger onderwijs
Essays schrijven met ChatGPT lijkt leervaardigheid studenten te schaden
Wetenschappers geven negen argumenten om banden met Israëlische instellingen te verbreken
Het is zinvol om als universiteit jaarlijks meer dan honderd persberichten te versturen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
