Neuromythes over leren onder vuur
Nieuws | de redactie
13 maart 2017 | Het is de grote onderwijshype van de afgelopen jaren: leerstijlen. Iedere leerling zou een optimale manier hebben om te leren, en daar moet het onderwijs op aangepast worden. Ongegronde, onsamenhangende onzin, zo stellen 30 academici vandaag in The Guardian.

De gedachte achter leerstijlen is er een die intuïtief aanvoelt als een zinnige benadering van lere
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Kamer roept op tot schrappen taaltoets
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
Hbo integreert spectaculair in kennissector, universitaire allianties sorteren weinig effect
