Een expert leert anders dan een beginner

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
A descriptive model of information problem solving while using internet.
Brand-Gruwel, S., Wopereis, I., & Walraven, A. (2009) - Computers & Education, 53(4), 1207-1217.
Make it stick.
Brown, P. C., Roediger, H. L., & McDaniel, M. A. (2014) - Harvard University Press.
Putting students on the path to learning: The case for fully guided instruction.
Clark, R., Kirschner, P. A., & Sweller, J. (2012) - American Educator 36 (1), 6-11.
Self-determination theory.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2011) - Handbook of theories of social psychology, 1, 416-433.
Project-based Learning: Evaluation report and executive summary.
Education Endowment Foundation (2016) - Durham University.
Peak: Secrets from the new science of expertise.
Ericsson, A., & Pool, R. (2016) - Houghton Mifflin Harcourt.
An evolutionarily informed education science.
Geary, D. C. (2008) - Educational Psychologist, 43 (4), 179-195.
Why Knowledge Matters: Rescuing Our Children from Failed Educational Theories.
Hirsch Jr, E. D. (2016) - Harvard Education Press.
Epistemology or pedagogy, that is the question.
Kirschner, P. A. (2009) - In S. Tobias & T. M. Duffy. Constructivist instruction: Success or failure? (pp. 144-157). New York: Routledge.
The art and science of teaching: A comprehensive framework for effective instruction.
Marzano, R. J. (2007) - Ascd. Muijs, D., & Reynolds, D. (2010). Effective teaching: Evidence and practice. Sage.
The hidden lives of learners.
Nuthall, G. (2007) - Wellington: Nzcer Press.
Individual differences in the learning potential of human beings.
Stern, E. (2017) - npj Science of Learning, 2 (1), 2.
Domain-specific knowledge and why teaching generic skills does not work.
Tricot, A., & Sweller, J. (2014) - Educational psychology review, 26 (2), 265-283.
Understanding by design.
Wiggins, G. P., & McTighe, J. (2005) - Understanding by design. Ascd.
Why don't students like school?: A cognitive scientist answers questions about how the mind works and what it means for the classroom.
Willingham, D. T. (2009) - John Wiley & Sons.
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
