Een expert leert anders dan een beginner
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
A descriptive model of information problem solving while using internet.
Brand-Gruwel, S., Wopereis, I., & Walraven, A. (2009) - Computers & Education, 53(4), 1207-1217.
Make it stick.
Brown, P. C., Roediger, H. L., & McDaniel, M. A. (2014) - Harvard University Press.
Putting students on the path to learning: The case for fully guided instruction.
Clark, R., Kirschner, P. A., & Sweller, J. (2012) - American Educator 36 (1), 6-11.
Self-determination theory.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2011) - Handbook of theories of social psychology, 1, 416-433.
Project-based Learning: Evaluation report and executive summary.
Education Endowment Foundation (2016) - Durham University.
Peak: Secrets from the new science of expertise.
Ericsson, A., & Pool, R. (2016) - Houghton Mifflin Harcourt.
An evolutionarily informed education science.
Geary, D. C. (2008) - Educational Psychologist, 43 (4), 179-195.
Why Knowledge Matters: Rescuing Our Children from Failed Educational Theories.
Hirsch Jr, E. D. (2016) - Harvard Education Press.
Epistemology or pedagogy, that is the question.
Kirschner, P. A. (2009) - In S. Tobias & T. M. Duffy. Constructivist instruction: Success or failure? (pp. 144-157). New York: Routledge.
The art and science of teaching: A comprehensive framework for effective instruction.
Marzano, R. J. (2007) - Ascd. Muijs, D., & Reynolds, D. (2010). Effective teaching: Evidence and practice. Sage.
The hidden lives of learners.
Nuthall, G. (2007) - Wellington: Nzcer Press.
Individual differences in the learning potential of human beings.
Stern, E. (2017) - npj Science of Learning, 2 (1), 2.
Domain-specific knowledge and why teaching generic skills does not work.
Tricot, A., & Sweller, J. (2014) - Educational psychology review, 26 (2), 265-283.
Understanding by design.
Wiggins, G. P., & McTighe, J. (2005) - Understanding by design. Ascd.
Why don't students like school?: A cognitive scientist answers questions about how the mind works and what it means for the classroom.
Willingham, D. T. (2009) - John Wiley & Sons.
Meest Gelezen
“Nederland zal over vijf jaar een achtergebleven land zijn”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport
Taal- en rekentoetsen hebben lerarentekort vergroot maar kwaliteit pabo niet verbeterd
Nieuw kabinet gaat hard “maar behoedzaam” bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap