De teloorgang van het publieke belang

Analyse | door Izaak Dekker
5 juli 2017 | “Als je de ongelijke kansen uit het hele onderwijsgebouw optelt wordt het publieke probleem van ongelijke kansen pas echt zichtbaar.” Izaak Dekker ziet in de uitkomsten van verschillende (inter)nationale rapporten de emancipatoire functie van het Nederlands onderwijs afzakken tot de laatste plaats.
Vorig jaar zorgde ‘De staat van het onderwijs 2014/2015’ voor veel ophef. De centrale boodschap
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Izaak Dekker :  Senior beleidsadviseur Hogeschool Rotterdam

Als docent master Leren en Innoveren aan de Hogeschool Rotterdam beschikt Izaak Dekker over een brede kennisbasis en over praktijkervaring op het gebied van strategische innovatie en onderwijsuitvoering. Zijn enthousiasme voor onderwijsfilosofie en veranderkunde werkt aanstekelijk.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK