Lerarenopleidingen vaak niet wetenschappelijk
Nieuws | de redactie
25 augustus 2017 | Handboeken in lerarenopleidingen verwijzen te weinig naar wetenschappelijke bronnen. Onderzoek van twee masterstudenten van de Open Universiteit laat zien dat leraren daardoor wetenschappelijk aangetoond ineffectieve leermethodes aangeleerd krijgen.

Leren hoe een docent les moet geven is de taak van de docenten in lerarenopleidingen. Om die taak go
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
Kamer roept op tot schrappen taaltoets
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
Afspraken met OCW zijn uitgewist alsof ze nooit hebben bestaan, stelt Tilburg University
