Een laklaag op een slechte ondergrond
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Admiraal, W. F. (2013)
Academisch docentschap: Naar wetenschappelijk praktijkonderzoek door docenten [Oratie]. Leiden: ICLON, Leiden University.
Evers, A. T., Van der Heijden, B. I. J. M., Kreijns, K., & Vermeulen, M. (2016)
Job Demands, Job Resources, and Flexible Competence: The Mediating Role of Teachers’ Professional Development at Work. Journal of Career Development, 43(3), 227–243.
Evers, A.T., Kreijns, K., & Van der Heijden, B. I. J. M. (2016)
The Design and Validation of an Instrument to Measure Teachers’ Professional Development at Work. Studies in Continuing Education, 38(2), 162–178.
Hattie, J. (2009)
Visible learning: a synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London: Taylor & Francis group.
Hermanussen, J., & Brouwer, P. (2016)
De zorg voor onderwijskwaliteit in het middelbaar beroepsonderwijs. De sector mbo aan zet?! Den Bosch: ecbo.
Jansen in de Wal, J. (2016)
Secondary school teachers’ motivation for professional learning. Proefschrift. Heerlen: Open Universiteit.
Kendall, J.S., & Marzano, R.J. (2008)
Designing & Assessing Educational Objectives. New York: SAGE Publications Inc.
Klaeijsen, A. (2015)
Predicting teachers’ innovative behaviour: motivational processes at work. (proefschrift). Heerlen: Open Universiteit.
Klatter, E., & Van der Meer, M. (2017)
Een lerende instelling. Scienceguide, 14 maart 2017. Derived from: /201703/een-lerende-instelling.aspx
Martens, R. (2017)
Docentprofessionalisering is een ijsberg. Onderwijsinnovatie, maart 2017, 11-13.
Ritzen, H., Van den Berg, N., & Den Boer, P. (2017)
Kansen voor onderzoek in het mbo. Scienceguide, 16 mei 2017. Derived from: /201705/kansen-voor-onderzoek-in-het-mbo.aspx
Van den Berg, N. (2016)
Grenspraktijken. Opleiders en onderzoekers in ontwikkeling (openbare les). Wageningen: Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool.
Van den Berg, N., & de Bruijn, E. (2017)
Hybride routes om mbo-docent te worden. Scienceguide, 12 juni 2017. Derived from: /201706/hybride-routes-om-mbo-docent-te-worden.aspx
Van den Dungen, M., & Smit, M. (2010)
Meerdere wegen naar professionalisering. Validering en certificering informeel leren leraren. CINOP/RdMC. Heerlen: Open universiteit.
Van Toly, R., Groot, A., Klaeijsen, A., & Brouwer, P. (2017)
Ervaren werkdruk in het mbo. Factsheet. Den Bosch: ecbo.