Heilige meester-gezel relatie over datum

Opinie | door Inge van der Weijden & Ingeborg Meijer
12 oktober 2017 | In reactie op het promovendidiscours roepen Ingeborg Meijer en Inge van der Weijden, CWTS, de VSNU op om het debat aan te gaan over de implicaties van de universitaire cultuur voor de kenniseconomie.
In hun stuk van dinsdag 26 september in ScienceGuide concluderen Lou de Leij en Marjan Koopmans,
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Inge van der Weijden :  onderzoeker bij het Centre for Science and Technology Studies (CWTS)

Ingeborg Meijer :  Senior researcher

Literatuurverwijzingen

Apfelbaum, E. P., Phillips, K. W., & Richeson, J. A. (2014)

Rethinking the baseline in diversity research: Should we be explaining the effects of homogeneity? Perspectives on Psychological Science, 9, 235-244

K.W. Phillips. (2014)

How diversity makes us smarter. Scientific American October 1 2014, p43 (How diversity works)

M de Goede, R Belder & J de Jonge, Rathenau Instituut

Promoveren in Nederland. Motivatie en loopbaanverwachtingen van promovendi, November 2014

Van der Weijden, Meijer, van der Ven, Beukman, Farzand Ali, de Gelder (2017)

CWTS Policy Report: Het mentaal welzijn van Leidse promovendi

Levecque, K; Anseel, F.; De Beuckelaerd, A. Van der Heyden, J. & Gisle, L. (2017)

Work organization and mental health problems in PhD students. Research Policy 46, 868–879

Heuritsch, J., Waaijer, C.J.F. & I.C.M. van der Weijden (2017)

To get the manual for my car radio: the perceived value of a PhD degree and the skills mismatch in the labor market. Under review.

Van der Weijden, I.C.M., De Gelder, E.J., Teelken, C., & Thunnissen, M. (2017)

Welk gras is groener? Persoonlijke verhalen van gepromoveerden over hun loopbanen binnen en buiten de wetenschap. phdcentre.eu/nl/praktijk/portretten.html

VSNU (2008)

Passend Promoveren. VSNU notitie.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK