Verduurzaming onderzoek in (v)mbo vergt lange adem
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Burch, P. (2007).
Educational policy and practice from the perspective of institutional theory: Crafting a wider lens, Educational Researcher, 36, 84-95.
Earl, L. & Katz, S. (2006).
Leading schools in a data-rich world. Harnessing data for school improvement. Thousand Oaks, California: Corwin Press.
Fullan, M. (2007).
The new meaning of educational change. New York: Teachers College Press.
MBO Transparant, (2017).
ROC van Twente. Opgehaald: https://mbotransparant.nl/#/instelling/27YU/roc
OCW (2016).
Brief van de Minister en Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (31 oktober 2016), Tweede Kamer, vergaderjaar 2016-2017, 34 550 VIII, nr. 16. Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
OECD (2016).
Netherlands 2016: Foundations for the future (Reviews of National Policies for Education). Parijs: Organisation for Economic Co-operation and Development.
Onderwijsinspectie (2016).
De staat van het onderwijs. Onderwijsverslag 2014/2015. Utrecht: Inspectie van het Onderwijs.
Rikkerink, M., Verbeeten, H., Simons, R.J. & Ritzen, H. (2016).
A new model of educational innovation: Exploring the nexus of organizational learning, distributed leadership, and digital technologies, Journal Educational Change, 17(2), 223-249. DOI 10.1007/s10833-015-9253-5
Schildkamp, K., Ehren, M., & Lai, M. K. (2012).
Editorial article for the special issue on data-based decision making around the world: from policy to practice to results, School effectiveness and school improvement, 23(2), 123-131.
Spillane, J. P. (2005).
Primary school leadership practice: how the subject matters, School Leadership and Management, 25(4), 383-397