Verduurzaming onderzoek in (v)mbo vergt lange adem

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Literatuurverwijzingen
Burch, P. (2007).
Educational policy and practice from the perspective of institutional theory: Crafting a wider lens, Educational Researcher, 36, 84-95.
Earl, L. & Katz, S. (2006).
Leading schools in a data-rich world. Harnessing data for school improvement. Thousand Oaks, California: Corwin Press.
Fullan, M. (2007).
The new meaning of educational change. New York: Teachers College Press.
MBO Transparant, (2017).
ROC van Twente. Opgehaald: https://mbotransparant.nl/#/instelling/27YU/roc
OCW (2016).
Brief van de Minister en Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (31 oktober 2016), Tweede Kamer, vergaderjaar 2016-2017, 34 550 VIII, nr. 16. Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
OECD (2016).
Netherlands 2016: Foundations for the future (Reviews of National Policies for Education). Parijs: Organisation for Economic Co-operation and Development.
Onderwijsinspectie (2016).
De staat van het onderwijs. Onderwijsverslag 2014/2015. Utrecht: Inspectie van het Onderwijs.
Rikkerink, M., Verbeeten, H., Simons, R.J. & Ritzen, H. (2016).
A new model of educational innovation: Exploring the nexus of organizational learning, distributed leadership, and digital technologies, Journal Educational Change, 17(2), 223-249. DOI 10.1007/s10833-015-9253-5
Schildkamp, K., Ehren, M., & Lai, M. K. (2012).
Editorial article for the special issue on data-based decision making around the world: from policy to practice to results, School effectiveness and school improvement, 23(2), 123-131.
Spillane, J. P. (2005).
Primary school leadership practice: how the subject matters, School Leadership and Management, 25(4), 383-397
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
