Digitaal onderlegd of blijvend de onderliggende partij?
De digitale kloof wordt alsmaar groter!

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Baay, P., Buisman, M., & Houtkoop, W. (2015).
Laaggeletterden: achterblijvers in de digitale wereld. Vaardigheden van burgers en aanpassingen door overheden. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs.
Boeke, H. (Red.) (2017).
Monitor Jeugd en Media Gebruik van digitale media door jongeren. Zoetermeer: Kennisnet.
Bovens, M., Keizer, A. G., & Tiemeijer, W. (2017).
Weten is nog geen doen: Een realistisch perspectief op redzaamheid. WRR Rapporten aan de Regering, (97).
Boyd, d. (2014).
It’s Complicated: The Social Lives of Networked Teens. It’s Complicated: the Social Lives of Networked Teens, New Haven – Londen: Yale University Press.
Lowyck, J. (1998).
De leraar als tienkamper. Herwaardering van de leerkracht, 89-112.
Luyten, H., Veen, D., & Meelissen, M. (2015).
De relatie tussen leerling- en schoolkenmerken en digitale geletterdheid van 14-jarigen: secundaire analyses op de data van ICILS-2013. Enschede: Universiteit Twente.
Moekotte, P. B. F. (2016).
Exploring Learning Technologies and Social Media for VET Students at Risk. Dissertatie. Heerlen: Open Universiteit.
Moekotte, P. B. F. (2018).
Toekomstgericht, mediawijs beroepsonderwijs: start van een succesvolle loopbaan voor iedere jonge professional. Practorale rede. Amsterdam: Media College Amsterdam.
Munniksma, A., Dijkstra, A. B., van der Veen, I., Ledoux, G., van de Werfhorst, H., & ten Dam, G. (2017).
Burgerschap in het voortgezet onderwijs. Nederland in vergelijkend perspectief. Kohnstamm Instituut, Universiteit van Amsterdam: Amsterdam University Pres.
Smeets, E., Aalders, P., & Van der Horst, J. (2017b).
Mediawijsheid Onderzoek bij leraren in het primair en voortgezet onderwijs. Nijmegen: KBA.
Van Dijk, J. A. G. M. (2013). A theory of the digital divide. In M. Ragnedda en & G. W. Muschert (Red.),
The digital divide: The Internet and social inequality in international perspective (Vol. 73, pp 29-51). New York: Routledge.
Van Elswijk, M. (Red.) (2017).
Vier in balans monitor: de hoofdlijn. Zoetermeer: Kennisnet.
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
