Het Trojaanse paard van Bologna

Internationalisering is een kwaliteitsvraagstuk

Analyse | door Michèle Wera
12 mei 2018 | Tussen onderwijstaal en de kwaliteit van het onderwijs bestaat een duidelijk verband. Dus zou taalbeleid niet een expliciete plek moeten krijgen in de instellingstoets kwaliteitszorg? Een moment om te reflecteren op de keuzes van de opleiding, en hoe dit de kwaliteit, het curriculum en arbeidsperspectieven beïnvloedt. Hoe krijgen we grip op de uitvloeisels van het Bologna-akkoord?
Foto: mjuhah
Dat het hoger onderwijs in Nederland in rap tempo verengelst, is voor de een het succesverhaal van B
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Michèle Wera :  Senior beleidsadviseur

Michèle Wera was tien jaar beleidsmedewerker bij de Nederlandse Taalunie. Sinds 2004 is zij beleidsmedewerker bij de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie.

Literatuurverwijzingen

Education at a Glance 2017

OECD Indicators; Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD), Parijs, 2017


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK