Hoe is de International Classroom echt goed uit te leggen?

Lector Robert Coelen reageert op het advies van de Onderwijsraad over internationalisering

Opinie | door Robert Coelen
15 juni 2018 | In het advies van de Onderwijsraad aan OCW wordt de stelling ingenomen dat het gebruik van Engels ‘hoger onderwijs qua taal en cultuur zich eenzijdig richt op het Angelsaksische deel van de wereld’. Terecht wijst de Raad ook op de onontbeerlijkheid van beheersing van de Engelse taal voor handel, internationaal politieke en wetenschappelijke communicatie. Het is goed om te zien dat in hetzelfde advies gesproken wordt over een ontkoppeling van de gedachte dat het geven van onderwijs in het Engels overeenkomt met internationalisering.
International Classroom (Chris Betcher)
Waken voor commercie bij internationalisering Dit is door onder andere Hans de Wit[1] en Jane Knight
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Robert Coelen :  Lector Internationalisering van het Hoger Onderwijs op NHL Stenden

Literatuurverwijzingen

De Wit, H (2011)

“Internationalization of Higher Education: Nine Misconceptions.” International Higher Education 64 (Summer): 6-7.

Knight, J. (2011)

“Five myths about Internationalization.” International Higher Education 62 (Winter 2011): 14-15

ARWU. (2013).

“About Academic Ranking of World Universities.” Retrieved 21-8-2013, 2013, from http://www.shanghairanking.com/aboutarwu.html.

Gallup Organization (2010)

Employers’ perception of graduate employability. Flash Eurobarometer 304, European Commission, Brussels

Knight, J. (2003).

Updated internationalization definition. International Higher Education, 33,2-3.

Alizadeh, S., & Chavan, M. (2015).

Cultural competence dimensions and outcomes: a systematic review of the literature. Health & Social Care in the Community. http://doi.org/10.1111/hsc.12293

Leask, B. (2009)

Using formal and informal curricula to improve interactions between home and international students. Journal of Studies in International Education 13, 205-221


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK