Internationalisering is geen zero-sum game
Internationalisering moet gaan over de kwaliteit van het onderwijs
Opinie | door Rob Verhofstad
19 september 2018 | Het afgelopen jaar heeft zich een opmerkelijke kentering voorgedaan: internationalisering in het hoger onderwijs is een beladen politiek onderwerp geworden. Voorheen was het meer zoiets als een schoon milieu: misschien was niet iedereen er even enthousiast over en zeker niet iedereen liep er even hard voor, maar ook niemand was er echt tegen. Hoe kan dat?

Internationalisering is op sommige plekken doorgeschoten, een doel op zichzelf geworden, waardoor er
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Literatuurverwijzingen
Bert van der Zwaan
“Three reasons why internationalisation could fail and one why it should not; educating future leadership”, in: Leading Internationalisation in higher education: people and policies, J. Beelen and J. Walenkamp (eds.), Den Haag, 2018.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
