Een duwtje in de rug van leraar helpt leerling aan diploma

Jaarlijks slagen 1400 leerlingen voor hun herexamen dankzij een gunstige beoordeling van de eigen leraar

Nieuws | door Sicco de Knecht
21 januari 2019 | Onderzoekers van de Vrije Universiteit deden onderzoek naar de vraag of de beoordelingsruimte die de eigen leraar heeft ook daadwerkelijk benut wordt om leerlingen te laten slagen. Dat blijkt het geval te zijn, maar alleen bij het herexamen.
Nabij de kritieke cijfergrenzen maken leraren gebruik van de beoordelingsruimte om leerlingen te lat
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Literatuurverwijzingen

Teacher discretion in high stakes grading: the case of Dutch secondary education

Cornelisz, I., Meeter, M. & Van Klaveren, C. (2018) “ Educational Equity and Teacher Discretion Effect in High Stakes Exams“. ACLA Working Paper Series #2[embed]https://acla.amsterdam/workingpapers-wp20182/[/embed]


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK