Wendbaar vakmanschap als gezamenlijke uitdaging
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Literatuurverwijzingen
Akkerman, S. F., & Bakker, A. (2011).
Boundary crossing and boundary objects. Review of educational research, 81(2), 132-169.
Harteis, C., & Goller, M. (2014).
New skills for new jobs: Work agency as a necessary condition for successful lifelong learning. In Promoting, Assessing, Recognizing and Certifying Lifelong Learning (pp. 37-56). Springer Netherlands.
Kohnstamm, Ph. A. (1932).
Over ,,denken'' en ,,leeren denken''. Mededeelingen van het Nutsseminarium voor Paedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam no.22. In: Paedagogische Studiën 1932. Groningen/Den Haag/Batavia: Wolters.
Lave, J., & Wenger, E. (1991).
Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge university press.
Pols W. (2019).
Pedagogiek in het middelbaar beroepsonderwijs (Onderzoeksverslag). Hogeschool Rotterdam Uitgeverij
Sennett, R. (2008).
De Ambachtsman, de mens als maker. Amsterdam: Meulenhoff.
Van der Sanden, J. M. M. (2004).
Ergens goed in worden: naar leerzame loopbanen in het beroepsonderwijs. Inaugurele rede Tilburg: Fontys Hogeschool
Zeelen, J. (2015).
Bowling Together: Lifelong Learning as a Collective Challenge in the North and the South. Inaugurele rede. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen
Zitter, I., & Hoeve, A. (2013).
Hybride leeromgevingen: het verweven van leer- en werkprocessen. ’s Hertogenbosch/Utrecht: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ecbo).
Meest Gelezen
UU-rector verdedigt podium voor Baudet: “Onze plicht om ons dit op de hals te halen”
Hbo-master internationaliseert, hbo-bachelor mbo’iseert
Universiteit Maastricht wacht niet op WIB en UNL en komt met aangescherpt taalbeleid
Instroom wo sterker gedaald dan OCW voorspelde
“We moeten ons radicaal verzetten tegen de systematische aanval op wetenschap”
