Bevorderen van studiesucces is niet altijd evidence based
Nieuws | door Frans van Heest
29 mei 2019 | De ideeën die docenten in het hoger onderwijs hebben over welke maatregelen studiesucces bevorderen stroken niet altijd met de wetenschappelijke inzichten. Zo stellen docenten online videocolleges voor, terwijl de literatuur laat zien dat dit helemaal het studiesucces niet bevordert. Alhoewel er een forse hoeveelheid aan onderzoek over studiesucces beschikbaar is, vinden deze inzichten maar mondjesmaat de weg naar de dagelijkse praktijk.
Dat stellen onderzoekers Saskia Brand-Gruwel (Open Universiteit), Nynke Bos (Universiteit Leiden &am
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu