Bevorderen van studiesucces is niet altijd evidence based
Nieuws | door Frans van Heest
29 mei 2019 | De ideeën die docenten in het hoger onderwijs hebben over welke maatregelen studiesucces bevorderen stroken niet altijd met de wetenschappelijke inzichten. Zo stellen docenten online videocolleges voor, terwijl de literatuur laat zien dat dit helemaal het studiesucces niet bevordert. Alhoewel er een forse hoeveelheid aan onderzoek over studiesucces beschikbaar is, vinden deze inzichten maar mondjesmaat de weg naar de dagelijkse praktijk.

Dat stellen onderzoekers Saskia Brand-Gruwel (Open Universiteit), Nynke Bos (Universiteit Leiden &am
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
