Bevorderen van studiesucces is niet altijd evidence based

Nieuws | door Frans van Heest
29 mei 2019 | De ideeën die docenten in het hoger onderwijs hebben over welke maatregelen studiesucces bevorderen stroken niet altijd met de wetenschappelijke inzichten. Zo stellen docenten online videocolleges voor, terwijl de literatuur laat zien dat dit helemaal het studiesucces niet bevordert. Alhoewel er een forse hoeveelheid aan onderzoek over studiesucces beschikbaar is, vinden deze inzichten maar mondjesmaat de weg naar de dagelijkse praktijk.
Studiesucces
Dat stellen onderzoekers Saskia Brand-Gruwel (Open Universiteit), Nynke Bos (Universiteit Leiden &am
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK