“Data voor de student, niet over de student”

Hoe zet je learning analytics op en verantwoorde wijze in?

Verslag | de redactie
27 mei 2019 | “Misschien is de sleutel naar succes wel uitvallen op de hogeschool, dat zullen we nooit zeker weten.” Volgens technofilosoof Rens van der Vorst (Fontys) vraagt het inzetten van big data over het gedrag en de prestaties van studenten grote voorzichtigheid.
Foto: Richard Skiermont (CC BY-ND 4.0)
In het onderwijscentrum van het Erasmus MC zijn maandag betrokkenen samen gekomen om te praten over
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK