Mbo moet toegevoegde waarde van onderzoek erkennen
Nieuws | door Tim Cardol
25 november 2019 | Praktijkgericht onderzoek heeft de afgelopen jaren zijn plek opgeëist binnen hogescholen. Ook het mbo ziet de beroepspraktijk steeds sneller veranderen. Omdat onderzoek kan helpen het onderwijs verder te ontwikkelen, zijn er sinds 2012 op verschillende plekken in het mbo practoraten van start gegaan.

Het practoraat is de mbo-tegenhanger van het lectoraat in het hbo en heeft als doel om “een scharn
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
