Probleemgestuurd onderwijs is meer dan een ‘facilitator’ voor de klas
Zijn leer- en ontwerpprincipes goede raadgevers voor onderwijs?

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Erik Driessen : Hoogleraar Medisch onderwijs
Erik Driessen is hoogleraar medisch onderwijs en hoofd van het Department of Educational Development and Research aan de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences of Maastricht University.
Literatuurverwijzingen
Constructivisme is een slechte didactische raadgever.
Bergsen, S., Meester, E., Kirschner, P. & Bosman, A. ScienceGuide, 16 oktober 2019
Learning Theory and Educational Intervention: Producing Meaningful Evidence of Impact Through Layered Analysis.
Cianciolo, A. T., & Regehr, G. (2019). Academic Medicine, 94(6), 789-794.
How theory and design based research can mature PBL practice and research. Advances in Health Sciences Education, 1-13
Dolmans, D.H.J.M. (2019). (link) 1-13
The case for plural PBL: an analysis of dominant and marginalized perspectives in the globalization of problem-based learning
Frambach, J. M., Talaat, W., Wasenitz, S., & Martimianakis, M. A. (2019). Advances in Health Sciences Education (link) 1-12
McMaster at 50: lessons learned from five decades of PBL
Neville, A., Norman, G., & White, R. (2019). Advances in Health Sciences Education (link) 1-11
Problem-based learning is compatible with human cognitive architecture: Commentary on Kirschner et al.
Schmidt, H. G., Loyens, S. M., Van Gog, T., & Paas, F. (2007). Educational Psychologist, 42(2), 91-97.
Constructivist, problem-based learning does work: A meta-analysis of curricular comparisons involving a single medical school
Schmidt, H. G., Van der Molen, H. T., Te Winkel, W. W., & Wijnen, W. H. (2009) Educational Psychologist, 44(4), 227-249.
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
