Een scriptiebeoordeling past niet in een schema

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Menno van der Schoot : Universitair hoofddocent
Menno van der Schoot is als universitair hoofddocent verbonden aan de afdeling Pedagogische- en Onderwijswetenschappen aan de Faculteit der Gedrags- en Bewegingswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op het in kaart brengen en bevorderen van leerprocessen op het domein van begrijpend lezen en rekenen.
Literatuurverwijzingen
Balloo, K., Evans, C., Hughes, A., Zhu, X. & Winstone, N. (2018). Transparency Isn’t Spoon-Feeding: How a Transformative Approach to the Use of Explicit Assessment Criteria Can Support Student Self-Regulation. Frontiers in Education, 3:69.
Bouwer, R., & Koster, M. (2016). Bringing writing research into the classroom: The effectiveness of Tekster, a newly developed writing program for elementary students. Academisch proefschrift. Utrecht: Universiteit van Utrecht.
Bouwer, R., Lesterhuis, M., Bonne, P. & De Maeyer, S. (2018). Applying Criteria to Examples or Learning by Comparison: Effects on Students’ Evaluative Judgment and Performance in Writing. Frontiers in Education, 3:86.
Bouwer, R., De Smedt, F., Lesterhuis, M., De Maeyer, S., Van Keer, H. (2020). A comparative approach to the assessment of writing: the reliability and validity of comparative judgement and benchmark ratings. Manuscript in preparation.
Sadler, D.R. (2009). Indeterminacy in the use of preset criteria for assessment and grading. Assessment & Evaluation in Higher Education, 34, 2, 159–179.
Smith, H. (2008). Spoon-feeding: or how I learned to stop worrying and love the mess. Teaching in Higher Education. 13, 715–718.
Straetmans, G.J.J.M. (1985). Evaluatie in het tandheelkundig onderwijs: Beoordelen van werkstukken en meten van probleemoplosvaardigheid. Proefschrift. Nijmegen: Katholieke Universiteit.
Van der Heijden, C. (2018, 1 november). Professionals aan de lopende band. De Groene Amsterdammer, 2018 (44-45), 80-83.
Van Strien, J.L.H., & Joosten-ten Brinke, D. (2016). Het beoordelen van de kwaliteit van rubrics. Examens, 9, 1, 33-37.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
