Het oog van de meester en transparantie voor de student gaan goed samen
Een aanpak die holistisch beoordelen en een helder leerproces voor de student verenigt

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Analysis of modeling processes.
Bandura, A. (1975). School Psychology Review 4 (1), 4-10.
Effects of marking method and rater experience on ESL essay scores and rater performance.
Barkaoui, K. (2011). Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 18 (3), 279-293.
Teksten beoordelen met criterialijsten of via paarsgewijze vergelijking: een afweging van betrouwbaarheid en tijdsinvestering.
Coertjens, L., Lesterhuis, M., Verhavert, S., Van Gasse, R. & De Maeyer, S. (2017). Pedagogische studiën 94 (4), 283-303.
Comparing holistic and analytic scoring methods: issues of validity and reliability.
Harsch, C. & Martin, G. (2013). Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 20 (3), 281-307.
Competenties kwaliteitsvol beoordelen: brengt een comparatieve aanpak soelaas?
Lesterhuis, M., Donche, V., De Maeyer, S., Van Daal, T., Van Gasse, R., Coertjens, L., Verhavert, S., Mortier, A., Coenen, T., Vlerick, P., Vanhoof, J. & Van Petegem, P. (2015). Tijdschrift voor hoger onderwijs 33 (2), 55-67.
Generalizability of writing scores: An application of structural equation modeling.
Schoonen, R. (2005). Language Testing 22 (1), 1-30.
Didactisch en formatief handelen: twee zijden van dezelfde medaille.
Sluijsmans, D. M. A. (2019). Tijdschrijft Hoger Onderwijs Management, novembernummer, 4-7.
Quantifying the quality difference between L1 and L2 essays: A rating procedure with bilingual raters and L1 and L2 benchmark essays.
Tillema, M., van den Bergh, H., Rijlaarsdam, G. & Sanders, T. (2013). Language Testing 30 (1), 71-97.
Measuring writing: Recent insights into theory, methodology and practice.
Van den Bergh, H., De Maeyer, S., Van Weijen, D. & Tillema, M. (2012). Generalizability of text quality scores. In Van Steendam, E., Tillema, M., Rijlaarsdam, G.C.W. & Van den Bergh, H. (Eds.). (pp. 23-32). Brill.
A meta-analysis on the reliability of comparative judgement.
Verhavert, S., Bouwer, R., Donche, V., & De Maeyer, S. (2019). Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 26 (5), 541-562.
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
