Het potentieel van de hybride docent wordt onvoldoende benut
Opinie | door Marian Thunnissen & Ellen Koop-Spoor & Quinta Kools & Martin Vos
22 juni 2020 | Hybride docenten balanceren tussen twee banen. Als het werk te veel van ze vraagt, neigen ze ernaar één van de twee banen op te zeggen. Helaas delft het onderwijs dan vaak het onderspit. Scholen herkennen de unieke waarde van hybride docenten, maar benutten die onvoldoende. Fontysonderzoekers Ellen Koop-Spoor, Marian Thunnissen, Martin Vos en Quinta Kools onderzochten hoe we hybride docenten kunnen behouden voor het onderwijs. ‘Durf te differentiëren!’

Minister Slob heeft aangekondigd middelen beschikbaar te stellen om het lerarentekort verder aan te
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
De docent die de weg wijst, wordt allengs belangrijker in de impulsmaatschappij
Afspraken met OCW zijn uitgewist alsof ze nooit hebben bestaan, stelt Tilburg University
