Het potentieel van de hybride docent wordt onvoldoende benut
Opinie | door Marian Thunnissen & Ellen Koop-Spoor & Quinta Kools & Martin Vos
22 juni 2020 | Hybride docenten balanceren tussen twee banen. Als het werk te veel van ze vraagt, neigen ze ernaar één van de twee banen op te zeggen. Helaas delft het onderwijs dan vaak het onderspit. Scholen herkennen de unieke waarde van hybride docenten, maar benutten die onvoldoende. Fontysonderzoekers Ellen Koop-Spoor, Marian Thunnissen, Martin Vos en Quinta Kools onderzochten hoe we hybride docenten kunnen behouden voor het onderwijs. ‘Durf te differentiëren!’
Minister Slob heeft aangekondigd middelen beschikbaar te stellen om het lerarentekort verder aan te
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu