Het potentieel van de hybride docent wordt onvoldoende benut

Opinie | door Marian Thunnissen & Ellen Koop-Spoor & Quinta Kools & Martin Vos
22 juni 2020 | Hybride docenten balanceren tussen twee banen. Als het werk te veel van ze vraagt, neigen ze ernaar één van de twee banen op te zeggen. Helaas delft het onderwijs dan vaak het onderspit. Scholen herkennen de unieke waarde van hybride docenten, maar benutten die onvoldoende. Fontysonderzoekers Ellen Koop-Spoor, Marian Thunnissen, Martin Vos en Quinta Kools onderzochten hoe we hybride docenten kunnen behouden voor het onderwijs. ‘Durf te differentiëren!’
Minister Slob heeft aangekondigd middelen beschikbaar te stellen om het lerarentekort verder aan te
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Marian Thunnissen : 

Lector Dynamische Talentinterventies bij Fontys Hogescholen en deeltijd Universitair Docent bij USBO (Universiteit Utrecht).

Ellen Koop-Spoor :  Docent-onderzoeker bij het lectoraat Dynamische Talentinterventies van de Fontys Hogeschool HRM en Psychologie

Quinta Kools :  Lector

Quinta Kools is lector Wendbare onderwijsprofessionals bij de Fontys Lerarenopleiding Tilburg.

Martin Vos :  Lerarenopleider

Martin Vos is werkzaam bij de Fontys Lerarenopleiding Tilburg als lerarenopleider voor de Master Scheikunde en de Master Leren en Innoveren.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK