Even bijpraten

Hoe ‘bijpraten’ theorie en praktijk verbindt

Essay | door Jos Geerligs & Theo van Geffen
11 augustus 2020 | De gedeeltelijke sluiting van het hoger onderwijs heeft een essentieel onderdeel van het onderwijsproces tijdelijk weggeslagen: het kleine gesprek voor en na de les. Jos Geerligs en Theo van Geffen geven een luchtige duiding van 'bijpraten' in het onderwijs: een proces voor betekenisgeving aan de verbindingen tussen theorie en praktijk.
Foto: Timon Jacob (Techniekbeeldbank)
De lockdown en de gedeeltelijke sluiting van de scholen hebben ons met de neus op de feiten gedrukt.
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Jos Geerligs :  Onderwijskundige

Jos Geerligs (1948) is plantenziektenkundige en onderwijskundige. Hij was werkzaam bij scholen en inspectie, in uitvoering, beleid, onderzoek en advies.

Theo van Geffen :  Oud-onderwijsdirecteur

Theo van Geffen (1953) was directeur en interim manager van onderwijs, hrm en ict onder andere als onderwijsdirecteur van Landstede in Zwolle.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK