“Studenten kunnen in jaar twee niet ineens alles zelf”
Interview | door Sicco de Knecht
6 augustus 2020 | De aandacht voor studentsucces richt zich vaak op het eerste jaar: veel contacturen, begeleiding en feedback. Dat kan een groot contrast zijn met het tweede studiejaar, met overgangsproblemen tot gevolg. Reden voor Daisy Dam om voor haar scriptie onderzoek te doen naar de verschillen in feedbackcultuur in beide leerjaren. “Blijkbaar is de verwachting dat studenten in de zomervakantie een magische ontwikkeling doormaken waardoor ze vanaf jaar twee ineens alles zelf kunnen.”

Daisy Dam studeerde Toegepaste Psychologie aan de Hanzehogeschool en niet geheel toevallig was dit o
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
