“Studenten kunnen in jaar twee niet ineens alles zelf”

Interview | door Sicco de Knecht
6 augustus 2020 | De aandacht voor studentsucces richt zich vaak op het eerste jaar: veel contacturen, begeleiding en feedback. Dat kan een groot contrast zijn met het tweede studiejaar, met overgangsproblemen tot gevolg. Reden voor Daisy Dam om voor haar scriptie onderzoek te doen naar de verschillen in feedbackcultuur in beide leerjaren. “Blijkbaar is de verwachting dat studenten in de zomervakantie een magische ontwikkeling doormaken waardoor ze vanaf jaar twee ineens alles zelf kunnen.”
Foto Scott Graham (Unsplash)
Daisy Dam studeerde Toegepaste Psychologie aan de Hanzehogeschool en niet geheel toevallig was dit o
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK