Als je wilt dat studenten in het Engels studeren, moet je het ze wel leren
Nieuws | door Katie Digan
17 februari 2021 | De Engelse lessen en examens op het vwo bereiden toekomstige studenten onvoldoende voor op Engelstalig onderwijs aan de universiteit. Uit onderzoek blijkt dat 20% van de Nederlandse studenten moeite heeft met het lezen van Engelse academische teksten. Loes Groen, Dudoc-Alfa promovenda Vakdidactiek aan de Rijksuniversiteit Groningen en docent Engels, doet promotieonderzoek naar de Engelse leesvaardigheid van vwo’ers en ontwikkelt een lesmethode om deze te verbeteren.

In haar onlangs gepubliceerde paper stellen Groen en haar coauteurs vast dat er een gat valt tussen
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
