Blended learning gaat niet werken als je het maar een beetje doet

Interview | door Michiel Bakker
23 februari 2021 | De transitie naar blended learning vraagt om een professionaliseringsslag van docenten, moedige bestuurders, en vooral heel veel inspanning, zegt Ellen van den Berg. Zij was tot voor kort lector Rich Media & Teacher Learning bij Saxion en aanvoerder van de zone ‘aansluiting arbeidsmarkt’ van het versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Zij legt uit dat de transitie naar blended learning vooral vraagt om investeringen in het sociaal kapitaal van onderwijsinstellingen.
“Het moet echt tot de professionaliteit van de docent gaan behoren om een onderwijskundige redenering op te stellen en te vertalen in een concreet onderwijsontwerp”, zegt Ellen van den Berg.
De kern van haar lectoraat Rich Media & Teacher Learning is altijd de verbinding tussen onderwij
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK