Docenten moeten zelf op onderzoek uit

Interview | door Michiel Bakker
9 maart 2021 | Om te ontdekken hoe docenten in hun online onderwijs het best voor motivatie en verbinding kunnen zorgen, zullen zij zelf op onderzoek uit moeten, zegt Peter Verkoeijen. Hij is lector Brein en Leren bij Avans Hogeschool en weet uit zowel de theorie als de praktijk wat ervoor nodig is om studenten te motiveren.
“Er is geen gouden tip waardoor alles meteen werkt. Het is daarom belangrijk dat we als docenten gezamenlijk een onderzoekende houding hebben”, zegt lector Peter Verkoeijen over verbondenheid bij online onderwijs.
Peter Verkoeijen, lector bij het lectoraat Brein en Leren van Avans Hogeschool, is van huis uit cogn
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK